پيام تبريكيه بمناسبت حلول سال نو ( 1387 هـ ش )
هيأت اجراييه مجلس موسسان نهضت فراگير دموكراسي و ترقی افغانستان هيأت اجراييه مجلس موسسان نهضت فراگير دموكراسي و ترقی افغانستان

شهر كابل، حوت 1386                        

         هموطنان عزيز !

بمناسبت حلول سال نو ( 1387 هـ ش ) بهترين شادباش ها ، صميمانه ترين تبريكات و آرزوهای دوستانه خود را برای فرد فرد شما در هر كجايي كه هستيد از صميم قلب تقديم مي داريم .

مردم كشور ما در شرايطي از بهار زيبا و سال نو ، استقبال مينمايند كه زمستان سال 1386 با وصف برف باری هاي سنگين و فراوان که سال پرباری را بشارت ميدهد ، اما با تاسف زياد ، بنابر عدم آماده گي هاي قبلی دولت ، مردم ما نسبت نا توانی های اقتصادي ، در زمستان گذشته تلفات جانی و مشكلات زيادی را متحمل گرديدند.

سازمان ملل متحد ، سال 1386 را سال خونين برای افغانستان خواند و اين سال با داشتن حوادث خون بار در شهر كابل ، ولايات كندهار ، بغلان ، هلمند ، نيمروز ، كنرها و غيره ، شاهد قربانی تعدادی از هموطنان عزيزما  اعم از زنان ، مردان ، اطفال ، جوانان ، اعضای پارلمان ، سربازان و افسران وطندوست اردو و پوليس ملی ، شاگردان و استادان معارف دوست بوده كه بساط غم و اندوه را در خانواده ها برای هميش هموار كرد.

در سالي كه گذشت بنابر ضعف مديريت و عدم كارا بودن دولت ، ميان ادعا های دولت و واقعيت های زنده گي مردم ، و با تداوم فقر و بيكاری گسترده ، فاصله ميان فقر و ثروت بيشتر گرديده است.

دولت بازهم نتوانسته با دريافت مليون ها دالر كمك جامعه جهانی ،تحولات بنيادی را در حيات اقتصادی و اجتماعی مردم ما بوجود آورد ، نهادهای توليدی را در كشور فعال و اشتغال های جديد را ايجاد نمايد. با تمركز قدرت و سرمايه بدست محدودی اشخاص ازمند ، مردم بيشتر از گذشته فقير تر گرديده و دسترسی آن ها به نيازمندی شان هرروز ناممكن ميگردد و اكثريت مردم در زير خط فقر بسر ميبرند .

در سال گذشته ( 1386 ) چالش های عمده مانند نا امنی و ترور ،افزایش،  کشت وقاچاق مواد مخدر ، فساد اداری در جامعه افغانی به تهديد خود ادامه داد و دولت بنابر نداشتنن استراتيژی روشن و مشترك در عرصه مبارزه با تروريزم و مواد مخدر ، موفقيت های قابل توجه نداشته و هيچ كسی پايان جنگ و ناامنی ها را در افغانستان پيشبينی كرده نميتواند.

نهضت فر اگیر دموکراسی وترقی افغانستان در همایش وسیع دهم عقرب سال 1386نیروهای دموکرات، راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی را بطور واضح مطرح نموده واز نیروهای ملی و دموکرات وترقی خواه برای اتحاد ها و تشکل در یک جبهه وسیع میهنی به خاطر حضور فعال در صحنه سیاسی دعوت بعمل اورد و اکنون نیز بان تعهدات وباور های مطرح شده در همایش ایستاده است و بار دیگر از همه نیروهای ملی وتحول طلب میطلبد تا هرچه زود تر باهم متحد شوند ومبارزه مشترک وهدفمند را برای نجات وطن از فقر و بیکاری ،نا امنی وبی عدالتی سازمان دهند .

نهضت فراگير دموكراسی و ترقی افغانستان آرزو مينمايد تا سال نو با مبارزه و كار مشترك تمام نيروهای ملی و دموكراتيك كشور در راه ايجاد جبهه وسيع میهنی و ملی برای تحقق دموكراسی ، آزادی ، ترقی ، رفاه ، عدالت اجتماعی و متحول ساختن دولت براي رسيدن باين اهداف و ارمان های مشترك مردم ما  همراه باشد.

ما ميخواهيم تا سال نو ، سال بهروزی و سعادت مردم افغانستان ، سال پربار ، سال فراواني و بركت و سال مبارزه واقعی در راه خدمت صادقانه ، مردم دوستانه و وطندوستانه براي نجات خلق های زحتمكش افغانستان از رنجهای بيكران باشد و جامعه ما به خود كفايی اقتصادی نايل آيد.


 

شیر محمد بزرگر

ريیس مجلس موئسسان نهضت فراگیر

 

 


March 19th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها